<ائتلاف ضد داعش به خاطر حفظ منافع آمریکا تشکیل شد/تروریستها هرگز نمی توانند به بیروت برسند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1049
نویسنده : کامران وزیری

دبیرکل حزب الله افزود من معتقدم که موضوع سربازان ربوده شده باید خارج از بحث و جدل احزاب سیاسی مطرح شود و به همین دلیل کمتر به آن می پردازم.

وی تاکید کرد: من معتقدم که در این مسئله دولت لبنان مسئولیت اصلی دارد و همه باید برای آزادی سربازان به دولت کمک کنند. البته ما نیز براساس مسئولیتهای خود از کانالهایی که داشتیم شروع به مذاکره با گروههای رباینده سربازان ارتش کردیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: کسی که می گوید حزب الله اصل مذاکره را نمی پذیرد دروغ می گوید، ما این مسئله(مذاکره) را تایید می کنیم، ما همواره خواسته ایم که مذاکره (با گروههای مسلح) از موضع قدرت باشد. دولت لبنان نیز گزینه هایی برای نشان دادن قدرت خود در مذاکرات دارد. مذاکره نباید از موضع ضعف باشد این مسئله باعث می شود که تروریستها در جنایات خود جری تر شوند.

نصرالله تاکید کرد: من هشدار می دهم که مذاکره از موضع ضعف با تروریستها به فاجعه برای ارتش لبنان منجر می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: متاسفانه موضوع سربازان ربوده شده ارتش لبنان، به مسئله بحثهای سیاسی و رسانه ای تبدیل شده است. این اقدامات باعث می شود که گروگانگیران فکر کنند که دولت لبنان ضعیف است.

وی تاکید کرد: باید به این مسئله اشاره کنم که لبنان طی هفته های اخیر در وضعیت ذلت واقعی قرار داشته است.

سید حسن نصرالله با تایید تصمیم دولت لبنان در زمینه توقف مذاکره با تروریستها تا زمانی که کشتن سربازان ارتش لبنان متوقف نشود، افزود: من فکر نمی کنم که کشوری در جهان باشد که در موضوعی مشابه ربوده شدن سربازان ارتش لبنان به این نحو ضعیف عمل کند که باعث افزایش جرات و جسارت تروریستها شوند.

وی افزود: آنها دولت را تهدید می کنند که سربازان ارتش را طی 24 ساعت سر می برند و با عملی کردن این اقدام در واقع دولت لبنان را تضعیف و ذلیل می کنند. این مسائل در هیچ دولتی در دنیا رخ نمی دهد.

دبیرکل حزب الله افزود: امیدواریم جریانهای سیاسی با احترام گذاشتن به ملت، ارتش و کشور لبنان این موضوع (سربازان ربوده شده ارتش لبنان) را  وارد بحث و جدل های سیاسی نکنند.

وی در ادامه این سخنرانی تاکید کرد: پس از حادثه انفجار الرویس که دهها شهید و زخمی برجا گذاشت، ما از همه خواستیم که هیچ طرفی نباید آوارگان سوری را متهم به نقش داشتن در این گونه وقایع کند. ما این موضع خود را در انفجارهای بعدی در لبنان نیز تاکید کردیم.

نصرالله تاکید کرد: برخی می خواهند با رقم زدن وقایعی نظیر سربریدن نیروهای ارتش لبنان، احساسات منفی را علیه آوارگان سوری ایجاد کنند که همه باید در این باره هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: ما از اولین روز که به نبرد القصیر رفتیم اعلام کردیم که هرکس می خواهد در سوریه بجنگد بیاید بجنگند، ولی ما خواهان انتقال جنگ از سوریه به لبنان نیستیم و می خواهیم از وقوع آن جلوگیری کنیم.

نصرالله افزود: ما امیدواریم هرگز لبنان به عرصه ای برای جنگ با تروریستها تبدیل نشود و جنگ به داخل اراضی لبنان منتقل نشود.

وی در پایان بخش اول سخنان خود افزود: لبنان در برابر یک چالش واقعی (سربازان ربوده شده ارتش لبنان) قرار گرفته است و پس از اینکه شرایط به حالت عادی خود بازگشت درباره وضعیت اظهارنظر می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دوم سخنرانی خود به موضوع ائتلاف آمریکایی علیه داعش پرداخت و افزود: هم اکنون در شرایط تاریخی قرار داریم و باید موضع خود را اعلام کنیم.

اولا همه می دانند که حزب الله مخالف داعش و گروههای تروریستی تکفیری است و هرگز اقدامات این گروههای تروریستی را تایید نمی کند. اما موضوع تشکیل ائتلافی علیه داعش با رهبری آمریکا مسئله دیگری است. یعنی آمریکا آمده به داعش حمله کند یا مواضع دولت عراق و سوریه را هدف قرار دهد؟

ما در این مسئله یک موضع اصولی داریم و آن این است که با حملات آمریکایی ها در خاک کشورهای منطقه مخالف هستیم و این موضع تغییر ناپذیر است.

وی افزود: این مسئله کاملا واضح است که آمریکا سردمدار تروریسم است. دوم اینکه آنها در ایجاد این گروههای تروریستی مشارکت داشته اند. سوم اینکه آمریکا در جایگاهی قرار ندارد که بتواند شایستگی حضور در راس مبارزه با تروریسم را داشته باشد.

نصرالله تصریح کرد باراک اوباما نیز همواره در سخنان خود بر لزوم دفاع از منافع آمریکا در منطقه تاکید کرده است و آنها چیزی جز این بر زبان نمی‌آورند. ما هرگز میان خود و این ائتلاف ارتباطی نمی بینیم که به آن بپیوندیم.

وی تاکید کرد: سوال این است که آمریکایی ها در پی تشکیل ائتلاف علیه داعش در پی چه اهدافی هستند، آیا در پی اشغال دوباره منطقه و رسیدن به اهداف خاص خود در خاک عراق نیستند؟ مردم لبنان باید در این باره هوشیار باشند. به همین دلایل بوده که ما همواره گفته ایم که ما با پیوستن لبنان به این ائتلاف مخالف هستیم.

دیبرکل حزب الله خاطر نشان کرد  البته باید به این مسئله اشاره کنم که لبنان احتیاجی به پیوستن به ائتلاف علیه داعش ندارد و با استفاده از ملت، ارتش و پایداری های خود می تواند علیه تروریسم مبارزه کند. اما در این مسئله باید کشورهای دیگر که در پی برقراری امنیت در لبنان هستند، اقداماتی را عملی کنند: نخست اینکه هرگونه حمایت از گروههای تروریستی را متوقف کنند. دوم اینکه به روند کمکها به ارتش لبنان تسریع ببخشند و سوم به آوارگان مستقر در لبنان کمک کنند.

نصرالله افزود: کشورهایی که می خواهند به لبنان در رویارویی با تروریسم کمک کنند باید این سه اقدام را در ابتدا عملی کنند.

وی تاکید کرد: البته من معتقدم لبنانیها باید همگان دست به دست هم داده و در برابر تروریسم در هر منطقه ای که از خود تحرک نشان داد، وارد عمل شوند. اگر لبنانیها وحدت خود را حفظ کنند می توانند در برابر تروریستها مبارزه کنند و کسی هم نمی تواند ما را شکست دهد.

نصرالله افزود: کسانی (تروریستها) که فکر می کنند می توانند به بیروت برسند، اشتباه می کنند و هیچ کس نمی تواند چنین تهدیدی را علیه ملت عملی کند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به ملت و مقاومت فلسطین پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه غزه را تبریک گفت.

وی همچنین در چهارمین بخش سخنرانی خود به ملت یمن به علت توافق آشتی ملی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که ملت و جریانهای سیاسی در این کشور با کمک دیگر طرفها تمام توافقات خود را اجرایی کنند.

سید حسن نصرالله همچنین به ملت بحرین که انقلاب خود را با قدرت ادامه می‌دهد، تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که معضلات اساسی آنها نیز به زودی حل شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد منطقه در مقابل یک چالش بزرگی قرار دارد که می توان آن را به فرصت تبدیل کرد، ما به عنوان بخشی از این امت به این امر چشم دوخته ایم که ملتهای ما بتوانند آلام و رنجها و مصایب را پشت سر گذاشته و تهدیدها را به فرصتها تبدیل کنند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: جبهه مقاومت , حزب ا , , , لبنان , سدمستحکم دربرابر تکفیری ها ,



مطالب مرتبط با این پست
.
عربستان سطح روابط خود را با آمریکا محدود می‌کند
توصیه های سی‎ان‎ان به اوباما؛آمریکا واقع بین باشد/ گام های مثبت ایران را با اقدام متقابل پاسخ دهید
بشاراسد: شرایط موفقیت کنفرانس ژنو 2 !؟
برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.
اموال بلوکه شده ایران در آمریکا چقدر است؟
تنش در روابط ترکیه و آمریکا؛تحویل هواپیماهای جاسوسی لغو شد/ترکیه به ایران نزدیک می شود
رویترز خبر داد:تشدید اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایران
بشار اسد در موضع قدرت است / ادامه حمایت اکثریت مردمی از نظام سوریه
سوریه را ایران اداره می کند نه اسد!!!
عکس/ گدای اسرائیلی
آلمان و فرانسه خواستار امضای توافقنامه «جاسوسی نه» با آمریکا شدند
توطئه سعودی - قطری برای کودتا علیه دولت عراق و ترور نوری المالکی
ایران گزارشگر ویژه حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسد/ گزارش فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است
تلاش کاخ سفید به‌منظور متقاعد کردن سنا برای تعویق تحریم‌ها علیه ایران
اعتراض ۱۹کشور جهان به جاسوسی آمریکا
کباب ترکی در سوگ پدرش!/عکس
متحدان ما در خاورمیانه دیگر روی ما حساب نمی کنند
نصرالله: جبهه عربی و غربی در سوریه شکست خورد/درخواست از ایران برای ورود در پرونده امام موسی صدر
پوتین جای اوباما را در صدر فهرست پرنفوذترین افراد جهان گرفت
«کیسینجر» با «پوتین» دیدار کرد/اعطای نشان افتخاری به وزیر خارجه اسبق آمریکا+عکس
آیت الله نمر روز دوشنبه آینده اعدام می شود!
ارتش سوریه کنترل کامل «السفیره» را به دست گرفت
آمریکا چگونه مردم جهان را بیمار می‌کند؟/ با جنایت‌های میکروبی آمریکا آشنا شوید+ تصاویر
روسیا الیوم از کشته شدن فرمانده «ارتش آزاد» سوریه خبر داد
ترکمن‌های سوریه در معرض قتل عام توسط النصره هستند



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: